torstai 30. elokuuta 2012

Keskeneräisistä neuleista.

Siinä missä viime viikolla halusin neuloa uusia neuleita, tällä viikolla olen palannut vanhojen keskeneräisten pariin. Päätin saada yhden työn valmiiksi vielä elokuun aikana ja jos mikään ei mene vikaan, huomenna se on valmis.

Eilen illalla tartuin toukokuussa aloittamaani raidalliseen neuletakkiin ja poimin silmukat kaulusta varten. Tänä aamuna sitten purin silmukoiden poimimisen, katsoin Youtube-videoita ja poimin silmukat uudestaan. Ei se poimimisreuna vieläkään silmiä hivele, mutta on se paljon siistimpi. Neuleesta puuttuu kauluksen lisäksi toinen hiha, joten paljoa ei olisi enää jäljellä.

Viime viikolla olin jo kahdesti ostamassa lankaa nettikaupoista, mutta kummallakin kerralla pakotin itseni katsomaan ensin omasta lankavarastosta sopivia lankoja. Kummallakin kerralla löysin sopivat langat lankalaatikoista.

Prosessineuloja julkaisi raitaneuleen ohjeen ja minun piti saada heti samanlainen. Muistin, että minulla on vaaleanpunaista alpakkaa jo valmiina, joten tartteisin sitä raitaväriä. Olin jo ostamassa Handusta kashmirlankaa, mutta päätin olla ostamatta. Sen sijaan katsoin, että minulla on Handun pinkkiä sporttimerinoa, joka passaa hyvin yhteen vaaleanpunaisen alpakan kanssa. Aloitin neuleen ja neuloin sitä junamatkalla Helsinkiin. Helsingin päässä sitten purin. En ottanut huomioon sitä, että Prosessineulojan raitaväri on fingering-paksuista ja minulla sportti. Joten neule on nyt pohdiskelutilassa. En pura kokonaan, mutta lisäysmäärää pitää pohtia uudestaan.

Halusin tehdä kirjoneulesukat, mutta ajattelin, ettei minulla ole siihen lankoja. Sitten klikkailin ostoskoriin sopivia lankoja, suljin selaimen välilehden ja aloin selaamaan Ravelryn stash-tietokantaa siitä, mitä sukkalankoja minulla on. Sopivat värit löytyivät sittenkin. Ja nätit sukat niistä langoista tulisi, jos jossain välissä ehtisin ne neulomaan:

DSC00939

Mutta toistaiseksi kirjoneulesukat joutuvat odottamaan. Seuraavana listalla ovat nimittäin lapaset ja paksut sukat.

5 kommenttia:

Emma kirjoitti...

Usein omassa stashissa "shoppailu" on paikallaan :D

berenike kirjoitti...

Se on aina kivaa, ko löytääkin jotain sopivaa jo omista varastoista :) Mitä onkaan tuo ihana mausteisenkeltainen lanka kuvassa?

Anonyymi kirjoitti...

Hei tässä postauksessa :http://emmanuelleknits.blogspot.fi/2012/05/fjallraven-kanken.html oleva reppusi niin onko se sävyä peach pink 319?Näyttää tuossa kuvassa upealta mutta joillain sivuilla taas täysin eriltä niin pohdin onkohan sama väri kyseessä..Kiitos paljon jos voit auttaa =)

Emmanuelle kirjoitti...

Emma, Tosiaan. Se on myös kukkarolle ystävällistä. ;)

berenike, Se on Markkalangan Twisted sockia.

Anonyymi, Repun väri on juurikin tuo Peach Pink. Olen huomannut, että verkkokaupoissa tuo väri näkyy ihan erilaisena. Ainakin omalla koneella tuo ottamani kuvan repun väri on samanlainen kuin oman reppuni väri on luonnossa. Toivottavasti vastaukseni auttoi sinua. :)

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä auttoi,kiitos paljon :-)